Czy opisy produktów w Twoim sklepie napędzają sprzedaż?
Słaby tekst opisujący produkt, to niestety bardzo często spotykane zjawisko.
Dlaczego tekst jest zły?
Jest zły, ponieważ:
1. nie zachęca do zakupu,
2. nie wzbudza w nas potrzeby posiadania produktu,
3. nie zwiększa sprzedaży,
4. nie konwertuje.
Najczęstsze błędy opisów:
1) Zbyt techniczne teksty.
Wiadomo, że dane techniczne są bardzo ważne. Często zanim podejmiemy decyzję o zakupie, sprawdzamy i porównujemy dane techniczne różnych produktów. Niezwykle ważne jest, aby dane techniczne były przedstawione w sposób jasny, przyjazny i czytelny.
2) Przygotowanie tekstów pod wyszukiwarki.
Naszpikowanie tekstu dużą ilością słów kluczowych może i czasem pomoże nam w osiągnięciu wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Należy jednak pamiętać, że ostatecznie to nie wyszukiwarka dokonuje zakupu, lecz klient. Dlatego też wskazany jest dobry smak i równowaga pomiędzy wymaganiami wyszukiwarki, a oczekiwaniami klienta.
3) Zbyt długie opisy
W niektórych sklepach internetowych możemy znaleźć całe opowiadania na temat poszczególnych produktów. Pomimo ogromnej ilości tekstu, brakuje w nich języka korzyści. Jest to bardzo często suchy tekst, napisany niczym opowiadanie z języka polskiego. Kto ma tyle czasu, aby to wszystko czytać?
4) Brak referencji / rekomendacji / poleceń
Obecnie klienci są w stanie zapłacić więcej za produkt w internecie, jeżeli znajdą odpowiednio dużo opinii i pozytywnych komentarzy, które potwierdzą dobrą jakość oraz funkcjonalność produktu. Aby zachęcić klienta do zakupu, powinniśmy zamiast długich opisów wstawić możliwie dużo pozytywnych rekomendacji.
5) Brak call to action
Niska intuicyjność witryny sklepowej może skutecznie zniechęcić. Jeżeli chcemy, aby klienci dokonali konkretnego działania, pomóżmy im, wstawiając właściwe (tzn. krótkie i sugestywne) wezwania do działania: Kup teraz / Zapisz się na newslettera / Zarezerwuj wizytę…
Pamiętajmy, że słowa mają moc.
Jeżeli właściwie niemi pokierujesz, istotnie zwiększysz poziom sprzedaży w swoim sklepie.